2015 könyvekben | Booktag | Pro&Kontra

2015-ben két felkérést is kaptunk, hogy töltsük ki ezt a booktaget. Akkor nem volt időnk, de mivel még csak február eleje van, most gyorsan megcsináltuk :)
(A végét lecsíptem, mert már nem emlékszem az új megjelenésekre...)




 

1. Legjobb könyv, amit 2015-ben olvastál

1. Legjobb könyv, amit 2015-ben olvastál

Sajnos nem sok időm volt tavaly az olvasásra, gyorsan átfutottam most a listát, a győztes egyértelmű lett: Robin Hobb: A végzet hajója. Abszolút vitte a 2015-ös évet! 2015-ben nem tudtam túl sok könyvet olvasni. Cserébe, azok amiket olvastam, egy-két kivételtől eltekintve mind nagyon jók voltak. A kedvencem Andrzej Sapkowski: Tűzkeresztség c. könyve volt. Nagyon szeretem ezt a sorozatot, remek történet, és a fordításban használt ízes szóhasználat is elsőrangú.

2. Legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastál

2. Legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastál

Úgy látom, tavaly sok sorozatot kezdtem el, úgyhogy sok választási lehetőségem nincs, a legszívesebben az első pontban megjelölt könyvet említeném (mivel egy trilógia befejező kötete), de ha nem akarom magam ismételni, akkor most legyen valami más... Nem egy igazán "hűha könyv", de jobb tavaly nem volt: Brent Weeks: Túl az árnyakon Mivel az előbb említett könyv egy folytatás, ezért itt is azt jelölném meg, de hogy ne ismételjem magam, ezért legyen inkább On Sai: Calderon, avagy felségáruláshoz bricsesz dukál c. könyve. Nekem nagyon bejött, olvasmányos, humoros, pörgős.

3. Legnagyobb csalódás

3. Legnagyobb csalódás

Nem sűrűn hagyok abba könyvet, tavaly is csak egynél döntötem így, az pont jó lesz ide. Sorozat kezdő kötete, sorozat is készült bele (amibe majd belenézünk), de rettentően untam: James S. A. Corey: Leviatán ébredése Szerencsére tavaly sikerült jobbára jó vagy nagyon jó könyveket olvasnom, de kivétel azért akadt egy-kettő. A legrosszabb Harrison Fawcett: Katedrális c. könyve. Amit tudni kell erről, hogy a könyvön érezhető, hogy rengeteg háttérmunka van benne, és a történet nagyon jó. Ami miatt mégis ezt a könyvet jelölöm meg a legnagyobb csalódásnak, az a karakterek személyisége és a történetmesélés módja miatt van. Ez a könyv érdemtelenül áll 89% -on a molyon. Nem szoktam ilyet mondani, de ezt nem ajánlom senkinek. A karakterek egydimenziósak, sablonosak, a történetmesélés módja meg (nem tudok rá jobb szót) gagyi. Sokszor olyan volt az érzésem, mintha valami ZS-kategóriás filmet néznék, amit szerettek volna nagyon jóra csinálni, csak nagyon nem volt érzéke és tehetsége hozzá a stábnak. Nagyon sajnálom, mert ha csak magában a történetet nézném, az nagyon jó, és ebből az alapból egy zseniális könyv is születhetett volna.

4. Legnagyobb meglepetés

4. Legnagyobb meglepetés

Nagyon meglepődtem ennél könyvnél, mert nem erre számítottam. Valami orosz fantasynak indult (fogalmam sincs, hogy miért hittem róla ezt), aztán egy orosz, világháborús felnőttmese lett: David Benioff: Tolvajok tele Számomra fontos, hogy egy könyvnek nagyon jó cselekménye legyen. És bár Patrick Rothfuss az egyik kedvenc íróm, de nem vártam, hogy A szótlan tárgyak lassú szemlélése c. könyve jó tud lenni, mivel azt írta szinte mindenki, hogy nincsen cselekmény benne, Auri csupán megy ide-oda, miközben ezt-azt pakolgat. Mégis a könyvnek olyan jó magávalragadó hangulata van, olyan olvasmányos, hogy számomra letehetetlenné vált és nagyon sajnáltam, mikor vége lett.

5. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új)

5. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új)

Nem hibátlan a könyv, de engem jókor kapott el: mikor máskor olvasnál thrillert, hacsak nem egy világvégi kispanzió apró, sötét szobájában vagy? Ugyehogyugye. Most éppen a Hotel évadot nézzük az American Horror Storyból, na, ők is tudják, hogy félelmetesek a hotelek, pedig nem is olvasnak thrillerhorrort :) Szóval Josh Malerman: Madarak a dobozban Ez viszonylag egyszerű, Anthony Ryan-től olvastam az A vér éneke c. könyvet, ami egy sorozat első része, és nagyon jó könyv. Ezzel a könyvvel nálam az író bebizonyította, hogy érdemes odafigyelni a munkásságára.

6. Legújabb kedvenc karakter

6. Legújabb kedvenc karakter

Nem igazán találtam tavaly magamnak való szereplőt, így most azt választom, akit a legérdekesebbnek tartok, és ő Auri lesz, a kis csodabogár (Patrick Rothfuss: A szótlan tárgyak lassú szemlélése) Hirtelen két karakter jut eszembe. Ha teljesen újat kell nézni, akkor a kedvencem Milva a fent említett Tűzkeresztség c. könyvből. Nagyon jól eltalált, nagyon érdekes karakter, nekem az egyik kedvencem lett a sorozatban. A másik pedig a tavalyi évben az abszolút kedvencem lenne, de nem biztos, hogy ő ide besorolható, mivel már eddig is volt olyan könyv, amit olvastam és amiben szerepelt, de kitüntetett szerepet csak most, a saját könyvében kapott, mégpedig Auri, aki egy nagyon szerethető érdekes kis karakter lett.

7. Egy könyv, amin sírtál

7. Egy könyv, amin sírtál

Nem szeretek drámát olvasni, nem is szoktam. Elég szomorú az élet így is, minek fájdítsam a szívem? :)
De azért ide is beírok valamit. A könyvet 2014 molykarácsonyára kaptam, mint ajándék-ajándék könyvet (két könyv lapult a csomagolópapír alatt, nagyon meghatódtam), szóval már az első perceket is megkönnyeztem, még a szünetben el is olvastam a könyvecskét, nagyon aranyos, vidám és szomorú Évuka, a Szabó Magda cicalányának élete. Nem tudom, miért nem nyúlok gyakrabban Szabó Magda könyvei után, pedig olyan jó őket olvasni... Évukát is nem lehet nem szeretni... :)
"MI LESZ TÉLEN A VíZIPÁLMÁVAL? MIT FOGOK ÉN HÁNYNI (LEHETŐLEG OLYANKOR, MIKOR GAZDÁMNÁL KÜLFÖLDI FORDíTÓI VANNAK)?
Egy kiscica szíve csupa aggodalom…"
Nálam ilyen nem volt. Tulajdonképpen, nálam még ilyen sosem volt.

8. Egy könyv, ami boldoggá tett

8. Egy könyv, ami boldoggá tett

Minden könyv boldoggá tesz, ha befejezem őket :) A félbemaradt könyveknél valamiért hiányérzetem van, valószínűleg nincsenek jó hatással a boldogsághormonjaim termelődésére :)
Vicces könyveket se nagyon szoktam olvasni, de ha valamit mindenképpen ki kell emelni, akkor keresek valamit... Mondjuk legyen Gaura Ágnes novelláskötete, az Embertelen jó, bár talán jobban illene a megható könyvek közé, mint a megnevettetőkhöz, de ki az, aki nem neveti el magát, ha az a címe egy novellának, hogy Színes tangák? Aztán persze meglepődik, amikor elkezdi olvasni... Inkább sírtam rajta, mint nevettem...
Oké, biztos bennem van a hiba, de ilyet sem tudok mondani. Mármint amikor jó könyvet olvasok, akkor persze kikapcsol és jót tud az ember rajta nevetni is, meg ilyesmi, és ha ezt vesszük boldogságnak akkor szinte bármelyik könyvre igaz, ami tetszik, de igazából könyv önmagában boldoggá nem tesz.
De ha csak azt nézzük, ami vidám volt és jó kedvre derített, mert szellemes volt és mosolyogtató, akkor On Sai: Calderon sorozatát (lehet sorozatnak mondani azt ami csak két részből áll?) említeném. Nekem nagyon bejött. :)

9. Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttál

9. Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttál

Hirtelen a Hobbit jutott az eszembe, de az még talán 2014-es... Aztán a Star Warst is láttuk moziban, de ahhoz nincs könyv (már van)... Mi lehetett még... Talán Andy Weir: A marsi? Az könyv is, film is, mindkettő egész jól sikerült, ajánlom mindenkinek.
Sorozatból csak a Trónok harca ugrik be, de láttuk az Outlandert is (ami nagyon jó!!! Meg kell szereznem a könyvet is), vagy ott a Shannara, amit most fejeztem be és a sorozatot se láttam még... Nem tudom, mik voltak még a tvben...
Andy Weir: A marsi c. könyve alapján készült az A mentőexpedíció c. film. A könyv zseniális, a film is nagyon jó, csak elég sok jó részt kihagytak belőle. Meg poénokat...  (. Y .) cicik

10. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál)

10. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál)

Most a borítóra kell gondolni? Mert ha a legáhítottabbra, akkor az Szabó Magda Évukájának története lesz (Örömhozó, bánatrontó), mert nem elég, hogy ajándék-ajándék könyv volt, de az ajándékozó pontosan azt a borítósat választotta, amit szerettem volna. A minimalista, Szabó Magda által aláírt, cicafejeset.
Ha viszont csak borítógrafika, akkor nehéz dönteni... A legcsúnyábbat könnyebben választanám :) De így legyen Rothfuss Aurijának könyve (A szótlan tárgyak lassú szemlélése), nagyon szép a borító, ahogy az egész sorozaté is (az újrakiadást nézve). De ideférne még Gaura Ágnes Attila koporsója, J. Goldenlane Farkastestvére (csak nem összeszedi végre magát a Delta Vision?), Lőrinczy Judit Ingóköveke, Kleinheincz Csilla Üveghegye és Robert Holdstock Lavondyssa is.
Hmm. A legszebb könyv, Patrick Rothfuss: A szótlan tárgyak lassú szemlélése c. könyve holtversenyben Andrzej Sapkowski: Tűzkeresztség c. könyvével. Az utóbbi igazából a sorozatban az első olyan borító, ami tényleg jó lett.

11. Mely könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

11. Mely könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Ez a kérdés még 2015-re szólt, akkor nem is tudom, mit válaszoltam volna, de idén mindenképpen szeretnék olvasni Goldenlane-től, Ta-mia Sansától, Brandon Sandersontól, Hamiltontól, Abercrombietől és Miéville-től. Jó lenne olvasni majd Peter V. Brett A Sivatag Lándzsája c. könyvét, bár mivel köcsög volt a kiadó, ezért eladjuk az első részt is, úgyhogy lehet, hogy mégsem. Remélem megjelenik a következő rész a Vaják-sorozatból, mert azt mindenképpen beszerzem és olvasom majd. :) Ha lesz új Brandon Sanderson könyv, akkor azt is jó lenne majd olvasni. Anthony Ryan következő könyvét is, stb.

Nincsenek megjegyzések: