Vélemény - Pro&Kontra - Mark Lawrence: Tövisek hercege

Fülszöveg

Óvakodj a Tövisek Hercegétől…

Kilencévesen végignézte, ahogy anyját és öccsét meggyilkolják. Tizenhárom évesen már egy vérszomjas rablóbanda vezére.

Tizenöt évesen király akar lenni…

Elérkezett az idő, hogy Honorous Jorg Ancrath herceg visszatérjen a várba, amelynek egykor hátat fordított, és elvegye, ami jog szerint őt illeti. Mióta egy tüskebokor tövisein vergődve végig kellett néznie, ahogy Renar gróf emberei lemészárolják anyját és kistestvérét, Jorgot pusztán a harag vezérli. Élet és halál számára csak játszma – és nincs vesztenivalója.

Ám atyja várában ármány leselkedik rá. Ármány és fekete mágia. Bármennyire megingathatatlan is az akaratereje, legyőzheti-e egyetlen fiatalember az elképzelhetetlen hatalommal bíró ellenséget?


Műfaj: szórakoztató irodalom, sci-fi, disztópia
Kiadó: Fumax, 2012.
Oldalak száma: 328 oldal
Eredeti cím: Prince of Thorns
Saját példány
Széthullott birodalom sorozat 1. része

Vélemény


Ezt még a könyv olvasása közben pötyögtem be:

"Furcsa a könyv.

Először mindig belenézek az adott könyvbe, és ha van térkép, átböngészem – Jéé, ebbe bele tudom képzelni Európát, ha nagyon-nagyon akarom.

Aztán elkezdtem olvasni.
Isten, gyónás, Miatyánk, Ave Maria, kardok, számszeríjak, lovak, kordék… Hmm, érdekes, ilyen fantasyt még nem olvastam, ahol a mi világunkat ennyire átvették…

Aztán jött Platón, Szókratész… Hát legyen, ókor, belefér… Jött Nietsche! XIX. század! Oh, mondom, itt valami nagyon furcsa már nekem :D

A végső zavart pedig a bálahorog okozta, valamint a neurotoxiológia, vegyi fegyverek szavak :)
Szóval már összeállt, hogy a jövőben járunk."


Aztán kaptam is ajánlást, hogy mit olvashatok még, ha hasonlóhoz lenne kedvem (Haldokló Föld, Jack Vance-től).

A könyv határozottan olvastatja magát, a fejezetek rövidek, de mindig úgy fejeződnek be, hogy na-még-egy-utolsót-gyorsan; haladtam is vele rendesen, amikor tudtam olvasni.
A cselekmény pörgős, óriási leírásoktól mentes, viszont tele van kegyetlenséggel, amit még annyira nem tudok hova tenni (bár kaptunk rá egy csöpp magyarázatot, de az nekem nem elég).

Várom a folytatást, remélem, az író nem hagy minket a sötétben tapogatózni, és megkapjuk a magyarázatokat.



Érdekes, szokatlan könyv. Nem rossz, és olvastatja is magát, de nem is lesz a kedvenceim között, pedig kíváncsi vagyok a folytatására is.

Nincsen bajom a könyv brutalitásával, máskor is olvastam már hasonló, ennél talán még erőszakosabb könyveket is.

Amivel nem tudok kibékülni, hogy akárhányszor van leírva, hogy a főhős milyen fiatal, egyszerűen nem tudok úgy tekinteni rá, hogy tényleg annyi idős, mint amennyinek állítja az író. Tulajdonképpen ha ez egy film lett volna, lehet meg sem nézem, mivel röhejesnek tűnt volna, hogy egy nyikhaj suhanc parancsol egy komplett rablóbandának, amiben drabális állatok vannak, akik rettegnek tőle. De könyvben olvasva ezt kizárva már nem zavart annyira, és élvezetes is volt.

Khm... Ez jó kérdés... Amikor túllendültem kezdeti értetlenségemen, akkor már logikusnak tűnt. Egy cseppet. Azért még nem állt össze teljesen...
Logikus történetvezetés: 3 / 5

Nem érzem, hogy minden meg lett volna magyarázva és színtiszta logikával lett volna levezetve. Szerintem voltak benne logikátlanságok azért.
Logikus történetvezetés: 4 / 5

300 oldal, szépen teleírva, nagyjából okés
Vastagság: 5 / 5

Általában a hosszabb könyveket szeretem, de ehhez jónak éreztem ezt a vastagságot.
Vastagság: 5 / 5

Ez a "most-akkor-ez-milyen-fantay-is?" dolog rányomta a bélyegét egy kicsit...
Élvezhetőség: 4 / 5

Szokatlan, de többnyire élvezhető. Lehet, a következő már jobb lesz, mert aki olvasta az első rész,t jobban átlátja majd a dolgokat.
Élvezhetőség: 4 / 5

A tizenéves hidegvérű gyilkológép kölök elég hihetetlennek tűnik, de ha elfogadjuk, hogy biza vannak ilyen pszichopaták, akkor rendben van. Érdekel a története, nagyon
Történet, karakterek: 4 / 5

Érdekes volt a történet, hogy a föld szétbombázása után járunk tulajdonképpen, de a karakterek közül senkit nem tudtam megkedvelni.
Történet, karakterek: 3 / 5

Az eddig felsorolt hibák ellenére olvastatja magát, szóval összességében rendben van, csak így kellett volna hozzáállni (oké, az én hibám, hogy olvasás előtt nem böngésztem blogokat)
Letehetetlenség: 5 / 5


Olvastatja magát a furcsaságai és nem szimpatikus karakterei ellenére is, de azért közel sem letehetetlen.
Letehetetlenség: 4 / 5

Semmi extra, letisztult borító; keménykötéses kiadás, térkép, jó szerkesztés, rendben volt, azt hiszem.
Szerkesztés: 5 / 5

Itt tulajdonképpen nem tudok mást mondani, csak hogy tisztességes munka a könyv minden része.
Szerkesztés: 5 / 5

Összesen: 26 / 30


Összesen: 25 / 30

Ha kicsit kegyetlen hangulatban vagy, eleged van a világból, és egy pörgős, véres, középkorias, ám a jövőben játszódó könyvre vágysz, akkor mindenképpen olvasd el, elég jól sikerült.
A folytatást pedig természetesen beszerezzük.
Egy sorozat első része, ráadásul az író első könyve is, tehát vannak hibái, de remélhetőleg ez változni fog. Szokatlan, de érdekes, én mindenképpen olvasásra ajánlom.


Idézetek

Pár kedvet hozó, vagy éppen elrettentő idézet, véletlenszerűen. És Spoilermentesen!

"A gyűlölet akkor is életben tart, ha a szeretet kudarcot vall."




"Még hogy tizenöt! Hát dúlnék én falvakat, ha tizenöt volnék?
Tizenöt évesen Király leszek!"



"Szeretem a hegyeket, mindig is szerettem. Nagy, konok sziklatömegek, mindig ott merednek ki, ahol semmi szükség rájuk, és csak útjában vannak az embereknek. Eddig príma. De megmászni őket, az már egészen más. Azt utálom."

"Én nem félek semmitől, csak a csendtől. A csend az az üres lap, amire félelmeimet ráróhatom."


"Lehet, hogy mindennap meghalunk. Lehet, hogy minden hajnalban újjászületünk, egy kicsit megváltozva, egy kicsivel odább az úton. S ha már elegendő nap áll közénk meg a közé, aki voltunk, akkor idegenek leszünk. Lehet, hogy ezzel jár, hogy felnövünk. Lehet, hogy felnőttem."
"Szép fekete zúzódás húzódott keresztbe a homloka egyik oldalán, az elsietett ölelkezés az anyafölddel meg ugyancsak belapította az orrát."


"A tövisek tanítottak ki a játszmára. Segítségükkel megértettem mindazt, amit a bősz, komoly férfiak, akik a Százak Háborúját vívják, máig sem tudnak. Csakis akkor nyerheted meg a játszmát, ha felfogod, hogy játszma. Teszem azt, sakkozik egy ember: mondd neki, hogy a gyalogok a barátai. Hitesd el vele, hogy püspökei szentek. Idézd elébe, milyen boldog napokat töltött bástyái tövében. Szerettesd meg vele a királynőt.
És nézd végig, ahogyan sorra elveszíti mindet."



Képek

Mark Lawrence
forrás



A portrait of Prince Honorous Jorg Ancrath, from Mark Lawrence’s Prince of Thorns.
deviantart.com

Nincsenek megjegyzések: