Tech - Bővebben a bloglovinról

Tegnap sikerült megismerkednem vele, így most bemutatom Nektek is, hátha van, aki még nem ismeri, de hasznosnak találja.

Én nyárig a Google Readert használtam blogok és más hírcsatornák követésére, aztán mikor az megszűnt, váltottam a The Old Reader-re.
Nincs is vele nagy gond, csak lassú, meg néha nem elérhető...

Viszont most (a molyos zűrzavar után) megpróbáltam kicsit összeszedni az olvasnivalókat, így regisztráltam a bloglovinra. Ami egyébként egy jó cucc, letisztult, egyszerű a használata, gyors, nekem megfelel. Igaz, angol nyelvű a felület, de szerintem a rutinosabb netezők simán boldogulnak vele.

Regisztrációhoz egy e-mail címre és jelszóra van szükség (vagy persze be lehet lépni facebookos accounttal is), majd a kapott e-maillel jóvá kell hagyni a regisztrációt. Pofonegyszerű...

A kezdőképernyő (bloglovin)
A kezdőképernyő
Beállításokkal nem kell sokat vacakolni, mivel nincs rá sok mód: nevet, profilképet, notifikésönöket lehet beállítani, illetve ami még fontos lehet, az a saját blog hozzáadása - klikk az Add blog gombra, majd a Claim blog gombra, írd be a saját blogodat, keress rá, majd kapsz egy szép HTML-kódot, azt másold be a saját blogodba (pl. egy új posztba), ellenőriztesd le a bloglovinnal, és tádááám, kész is vagy :)

Ha ügyes voltál, a saját blogod meg is jelenik a beállításoknál, sőt, azt is láthatod, hány követőd van - nekem jelenleg 6, amin egyébként tegnap meg is illetődtem, nem számítottam rá, főleg amilyen "sűrűn" írunk posztokat. Köszönjük szépen Nektek! :)

Már csak fel kell tölteni tartalommal.
Ha használtatok már Google Readert, akkor egy gombnyomással importálhattok is mindent a beállításoknál - én a hosszabb utat választottam, egyesével adogattam hozzá pár blogot.

A keresőbe be kell írni, mit kerestek (a mi esetünkben elég kb. annyi is, hogy olvastad, már ettől az egy szótól is megjelenünk a találatok között, nem szükséges a teljes link vagy név), majd a bloghoz tartozó Follow gombra kattintva már követhetitek is.
Az Olvastad már? blog a bloglovinon
Az Olvastad már? blog a bloglovinon

Harmadik módja a bloggyűjtésnek, ha a blogon található bloglovinos gombra kattintotok, ilyenkor tovarepültök az adott blog bloglovinos felületére, és már fel is iratkozhattok.

Ha Ti is blogoltok, akkor többféle gomb közül választhattok, amit kitehettek a saját blogotokra, én az elsőt választottam, azt találhatjátok meg a jobb panelen.
Bloglovin gombok
Bloglovin gombok
Ha nagyon sok blogot olvastok, akkor akár rendszerezhetitek is, én csináltam is gyorsan egy books csoportot.

Még egy jó kis funkciót említenék meg: a böngészőhöz tartozó kiegészítőt. Ha engedélyezitek, beépül a böngészőbe (legalábbis nálam Chrome-ban biztos) egy kis kék ikonnal, ami piros számmal jelzi majd, ha valamelyik követetted új tartalmat oszt meg - így gyorsan értesülhetsz az új posztokról.
Ha esetleg erről lemaradtál, akkor manuálisan is telepítheted ezen a linken.

A bloglovinos kiegészítő Chrome-ban
A bloglovinos kiegészítő Chrome-ban


Rákerestem az okostelefonos változatára is, Androidos kliensük pl. van, Play-ről egyszerűen telepíthető. Nem mondom mestermunkának, de azért használható (két éves a telefonom, szóval nem egy csúcskategória, de működőképesnek tűnik az app), bár elég nagy helyet elfoglal (nálam majdnem 6 megát, ha átteszem SD-kártyára, akkor "csak" három és felet...)
Bloglovin Androidon
Bloglovin Androidon
Használjátok egészséggel, kattintsatok sok-sok Follow-ra! :)

@m

Nincsenek megjegyzések: