Vélemény - Pro&Kontra - Brent Weeks: Az árnyak útján

Fülszöveg


Durzo Blint számára az orgyilkosság művészet, és ő a város legelismertebb művésze.
Azoth számára kétes a túlélés. Valami olyasmi, amit senki sem garantál. Utcagyerekként nő fel a nyomornegyedben, és megtanulja gyorsan felmérni az embereket. Ahogy megtanul vállalni bizonyos kockázatokat is. Olyan kockázatokat, mint Durzo Blint tanítványának állni.
De hogy felfogadja őt, Azothnak hátat kell fordítania régi életének, és elfogadnia új személyiségét és nevét. Nem Azoth többé. Kylar Sternként meg kell tanulnia az orgyilkosok világának veszélyes politikáját és a különös varázslatokat – és kifejleszti a halálhoz való érzékét.








Műfaj: szórakoztató irodalom, kalandregény
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2010
Oldalak száma: 670 oldal
Eredeti cím: The Way of Shadows
Saját példány
Az Éjangyal-trilógia 1. kötete

Vélemény


Kicsit tartottam ettől a könyvtől, még nem volt dolgom orgyilkosos mesével.

A kiadó webshopjának indulásakor vettük, kihasználva az 50%-os akciót, szóval nem keveset állt a polcon, mire valamelyikünk leemelte (aki ugye én voltam, de a férj is hamarosan kezébe veszi, várhatóan a Futótűz – A kiválasztott könyvek kivégzése után), mert kedvet kapott hozzá tőlem.

Nekem két könyv jutott eszembe, amikor olvastam.

Az egyik az Első Törvény trilógia volt (lehet, hogy a hasonló kötés is közrejátszott, amit egyébként még mindig szörnyűnek tartok, vagy a Logannek hívott szereplő :) ), a másik pedig a Ködszerzet trilógia.

Sajnos nem éri el ezek szintjét… Bár ha jobban belegondolok, nekem A penge maga sem nyerte el a tetszésemet, amikor olvastam… De a Ködszerzetet viszont biztos, hogy alulmúlja.
Viszont nem akarom szidni, mert jó könyv lett, csak hiányolok belőle dolgokat: nagyon keveset tudtam meg az író által teremtett világról, ill. a karakterfejlődés sem az igazi még. Persze ezek a későbbi kötetekben lehet, hogy változni fognak. Nekem így kevéske volt.
Nem tudtam azonosulni egyik karakterrel sem.

Folytatásra fel! :)


Még az után is nehezen kezdtem el olvasni, hogy a feleségem elolvasta, és többé-kevésbé tetszett neki - valamiért nem vonzott a történet a leírás alapján, de nagyon örülök, hogy elolvastam, nekem kifejezetten tetszett. Most kíváncsivá tett más orgyilkosos könyvre is, meg is van a Látnok-ciklus Robin Hobbtól, szerintem hamarosan belekezdek.

No, a könyvről mit is kell tudni. Kicsit kegyetlen és véres, de hát mire számítsunk egy ilyen könyvtől. Aztán van benne egyedi mágia és lények. A szereplők árnyaltak, és nem minden fekete és fehér, komoly morális kérdésekről is döntenek és változnak. Az író nem bánik velük kesztyűs kézzel. Csavaros és van benne bőven potenciál.

Egy szó mint száz, ezt a könyvet el kell olvasni, mert nagyon jó.
Túl nagy logikát nem igényelt. Csak amennyi egy kis politikához kellhet.
Logikus történetvezetés: 4 / 5

Szépen fel van építve a történet, ami esetleg lyukasnak tűnik vagy nem egyértelműnek, később arra is fény derül.
Logikus történetvezetés:  5 / 5

Szépen kitöltötte azt a 670 oldalt, nem nagyon ült le a cselekméy.
Vastagság: 5 / 5

Pont jó a vastagsága. Bár ez így nem teljesen igaz, de akkor lehet, a kategóriánkat kellene átnevezni hossz / történetre, ugyanis a hossza a történethez képest tökéletes volt, de a szerkesztés miatt a könyv kicsit vastagra sikeredett, bár sajnos ez igaz sok másik könyvmolyképzős könyvre is.
Vastagság: 5 / 5

Szerettem olvasni.
Élvezhetőség: 4 / 5

Pörgős, eseménydús, változatos, nagyon jó.
Élvezhetőség: 5 / 5

Világ egyedi, bár sajnos az író megtartotta magának az információk nagy részét...
A történet egyébként rendben van, viszont a karakterek olyan kis semmilyenek maradtak...
Nem kislányregény, inkább felnőtteknek, férfiaknak ajánlott, nagy szerelmi drámákra ne számítson senki, vérre annál inkább.
Történet, karakterek, világ: 2 / 5

Egyedi világ, szövevényes történet, karakteres szereplők, mi kell még? A történetről és csavarokról nem is akarok túl sokat írni, elég annyi, hogy kifejezetten nagy bazdmeg / oldalszám aránnyal rendelkezik.
Történet, karakterek, világ: 5 / 5

Amikor csak lehetett, előkaptam a táskámból.
Letehetetlenség: 5 / 5


Akkor is ezt olvastam, amikor nem lett volna szabad.
Letehetetlenség: 5 / 5

Én nem tudom, hogy a kiadónál ki találta ki ezt a kötést ezeknek a könyveknek, de remélem, nem csinálnak belőle rendszert, mert nagyon nem jó... Túl vastag a könyv, mert:
 - vastagok a lapok
 - nagy a betűméret
 - nagyok a sorközök
Biztos vagyok benne, hogy ha ezek közül min. kettővel kezdenek valamit, fele lenne a könyv vastagsága mm-ben mérve :)
Helyesírással, fordítással nincs gond (olyan, mint bármely más könyv)
Szerkesztés: 3 / 5

A borítónál tetszik, a dombornyomás, de nem az igazi maga a borító grafikája, engem legalábbis nem vonzott sokáig a könyv, és erről egy részt maga a borító is tehetett, ami tudom, butaság, de akkor is. A másik bajom a borítóval, hogy nagyon sérülékeny, és ez igaz sajnos több Könyvmolyképzős könyvre is, lásd pl. Első törvény trilógia. Valamint a könyv tényleg kényelmetlenül vastag, de nem az oldalszáma miatt, hanem mert vastagok a lapok. Ha egymás mellé tesszük a 900 oldalas Varjak lakomáját George R. R. Martintól, meg a 670 oldalas Árnyak útjánt Brent Weekstől, akkor bizony vastagságban az Árnyak útja győz, majd egy centivel, a lényegesen kevesebb oldalszám mellett is.
Amúgy nincsen baj a könyvvel, szépen szerkesztett, nem láttam benne hibákat, tetszik.
Szerkesztés:  3 / 5

Összesen: 23 / 30


Összesen: 28 / 30

Pontok alapján a Jó Könyv alsó határát sikerült megcsípnie, úgy érzem, reálisan. Hamarosan előveszem a folytatásokat, remélem, ott majd sikerül szépíteni.

Nagyon jó könyv, akit nem zavar a brutalitás és kegyetlenség, az alvilági mocsok és sok vér, és egy pörgős, orgyilkosos fantasyra vágyik, annak szerintem kötelező darab.


Idézetek

Pár kedvet hozó, vagy éppen elrettentő idézet, véletlenszerűen. És Spoilermentesen!


"– Lefeküdtél a lányommal? – kérdezte a gróf.
[…]
– Egy ujjal sem nyúltam hozzá, uram.
– Nem is az ujjadról van szó."



"Két ember akkor tud titkot tartani – szokta mondani Blint –, ha egyikük halott."


"– Te… te szemét! Te szaros, szemét szar! 
– Felség – szólt Durzo komolyan. – Egy férfi szókincse a te pozíciódban tovább kell terjedjen annak a dolognak az unalmas ismételgetésénél, amely a fülei közötti űrt tölti ki."



"Hogyan szeretheti az ember a fényt, miközben a sötétségben él?"



"Az ügyvéd olyan ember, aki rosszabb dolgokat csinál a törvény nevében, mint a legtöbb csibész törvénytelenül."


"– A gyilkosság művészet, uram, és én vagyok a város legkiválóbb művésze."


"– … Tudod, hány embert öltem meg?
Kylar megrázta a fejét.
– Én sem. Tudtam valaha. Emlékeztem mindenki nevére, akit nem csatában öltem meg. Aztán túl sokan lettek. Már csak a számukra emlékeztem. Aztán már csak az ártatlanokra. Végül őket is elfelejtettem. Tudod, milyen büntetést kellett elszenvednem a tetteimért, a bűneimért? Semmilyet. Egy igazságos univerzum nem tűrné meg a létezésemet."



"Remény. Jól van. A remény az a hazugság, amelyet a jövőről hajtogat magának az ember."


"– Felvegyem a cipőt? – kérdezte Azoth. Nem szeretett cipőt hordani. Nem érezte benne, hogy milyen csúszós a talaj, és szűk is volt.
– Dehogy, majd mezítláb és egy nemesifjú ruhájában találkozol Drake gróffal – felelte Durzo.
– Igen?
– Nem."



"A kapcsolat a kötél. A szeretet hurok a végén."


"Az élet üres. Amikor kioltunk egy életet, nem veszünk el semmi értékeset. Gyilkosok vagyunk. Ez a dolgunk. Ennyi vagyunk. A kemény üzletben nincsenek poéták."


"– Mama K? Mama K, pokolian nézel ki. 
– Te mindig tudod, mit kell mondani a hölgyeknek."



"-Tudom, hogy itt vagytok. Tudom mit csináltok. De kurvára nem fog működni a kurva tervetek!
Nézzenek oda, valaki tanult egy új szót."




Képek




Nincsenek megjegyzések: