Vélemény - Pro&Kontra - Robin Hobb: Bűvös hajó

Fülszöveg


A bingtoni élőhajók a világ igazi csodái. Ácsmesterek remekművei, melyeket „mágusfából”, egy roppant értékes, titokzatos anyagból faragtak. A hajók orrát díszítő szobrok tökéletesen életszerűek, s ha a kereskedőcsalád harmadik nemzedékének tagja is meghal a fedélzetén, a hajó életre kel; az orrdísz mozogni és beszélni kezd, öntudatra ébred. Az élőhajó olyan értékes, hogy a család, amely készíttette, több nemzedéknyi adósságot halmoz föl, hogy birtokoljon egyet. Az életre kelt hajó csak egy családtagnak engedelmeskedik, és olyan hatékony eszközzé válik, amely hatalmas vagyont hozhat a családnak. 


E krónika a Vestrit kereskedődinasztia történetével foglalkozik, amelynek hajója Efron Vestrit halála után kel életre. A tulajdonjoga azonban megosztja az eladósodott családot, hiszen további boldogulásuk és elveszített vagyonuk visszaszerzésének egyetlen reménye az élőhajó. 

Eközben a Hat Hercegségtől délre fekvő Bington birodalmán túl egy ifjú és ravasz kalóz nagyravágyó terveket kovácsol: a kalózok királya akar lenni. Céljai eléréséhez pedig szüksége van egy élőhajóra…

Műfaj: szórakoztató irodalom, fantasy
Kiadó: Delta Vision, 2012.
Oldalak száma: 1096 oldal
Eredeti cím: Ship of Magic
Saját példány

Élőhajók-ciklus 1. kötet

Vélemény


Ha a tavalyi év nagy meglepetése Brandon Sanderson volt (számomra), akkor ugyanerre a címre idén Robin Hobb pályázhat.

Emberem már tavaly elolvasta a könyveket, de én nem tudtam magam rávenni egészen mostanáig. Nem olvastam még kalózos-hajós könyvet, sosem vonzott igazán, így most sem éreztem késztetést, hogy leemeljem a polcról. Sőt, még a borító sem tetszett, csak hogy teljesen beleessek a „Ne ítélj elsőre!”-hibába.

Kicsit talán lassan indult be a történet, hirtelen a szereplőkkel sem tudtam mit kezdeni, hisz sokan voltak, legnehezebben a kígyókkal boldogulok – ők még most is rejtélyesek számomra :)
De aztán megkaparintott magának eme fantasy-világ és nem is eresztett. Nagy kínban voltam, amikor megállt a vonat a Keleti-pályaudvaron és be kellett csukni a könyvet.

A szereplők jellemfejlődése folyamatos, és még a legutálatosabbakat is megszerettem a második kötet végére. Oké, lehet, túlzás a szeretet, inkább csak megértem őket.

Nagyon-nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra!




Már egy ideje megvolt a könyv, mire vettem a bátorságot belekezdeni. Az az igazság, mindig félek kicsit, ha egy olyan írótól olvasok könyvet, akinek még egy könyve sem volt a kezeim között, és bár utána lehet nézni mások véleményének és értékelésének, ez azért mindig rizikós.

A könyv egy egyedi mágiával átitatott világban játszódik, ahol a történetet egy több szálon futó fordulatos cselekményvezetéssel és szerethető vagy éppen utálatos szereplőkön keresztül ismerhetjük meg.

Engem teljesen meggyőzött, amint megjelenik és adódik rá alkalmam, olvasni fogom a folytatását, és az írónő is e könyvével kapásból bekerült azok körébe nálam, akiktől szívesen olvasok.

Oké
Logikus történetvezetés: 5 / 5

Szépen logikusan felépített történet.
Logikus történetvezetés:  5 / 5

Én nagyon élveztem a mesét, nem törölnék semmit, még-még-még sok-sok oldalt nekem!
Vastagság: 5 / 5

Kicsit túl vastagnak éreztem a történet hosszához képest a könyveket.
Vastagság: 4 / 5

Pozitív csalódás a könyv, engem meggyőzött
Élvezhetőség: 5 / 5

Lenyűgöző, magával ragadó történet, magába szippant a lélegző, varázslatos világ.
Élvezhetőség: 5 / 5

Történet inkább G. R. R. Martinos, már ha a szép, lassú gördülését nézzük, illetve a több nézőpontos mesélés is emlékeztet rá. Na meg az, hogy nagyon jó olvasni ezt is :)
A szereplők élnek, fejlődnek, és talán itt sem fekete és fehér minden - vannak árnyalatok.
Történet, karakterek: 5 / 5

Fordulatos történet ármánnyal, fifikás szereplőkkel, jellemfejlődéssel.
Történet, karakterek: 5 / 5

Az elején kicsit lassan haladtam vele, aztán nagyon olvasós lett
Letehetetlenség: 4 / 5


Nagyon olvastatja magát, hacsak nem volt más fontos dolgom, szinte mindig ezt olvastam.
Letehetetlenség: 4 / 5

Tudom, hogy a borítók  a könyv egy-egy jelenetét illusztrálják, de nekem valamiért akkor sem tetszik. Nem tudom megfogalmazni, miért, egyszerűen taszít. Persze ez egyéni vélemény, a könyv értékéből max. az én esetemben csökkenhet.
Helyesírási hibák átlagosak, alig-alig vannak.
Szerkesztés: 4 / 5

Tetszett a borító, és jó a könyv maga is. Két dolog zavar nagyon: az egyik a vastagsága, még úgy is, hogy külön van szedve; a másik az ára. Ez bár egy történet, de két kötetben jelent meg, és így bizony keményen a zsebbe kell nyúlnia annak, aki el akarja olvasni.
Szerkesztés:  3 / 5

Összesen: 28 / 30


Összesen: 26 / 30

Meg voltam győződve egyébként, hogy férfi az író, meg is lepődtem, hogy mégsem az :)
Nincs óriási marketinggépezet a könyv mögött sajnos, pedig tényleg nagyon élvezetes.
Nem tudom, a kiadónak mik a szándékai a jövőben, illetve nemsokára kiadják a középső részt is, remélem, nem fagyasztják be után a sorozat kiadását...
Olvassátok, hogy olvashassunk! :)
Nagyon tetszett, bátran ajánlom mindenkinek. Kifejezetten tetszett a mágiához való hozzáállása az írónak, hogy bár hatalmat ad, de meg is változtatja azt, aki közelébe kerül.


Idézetek

Pár kedvet hozó, vagy éppen elrettentő idézet, véletlenszerűen. És Spoilermentesen!


"Ha a kívánságok lovak lennének, a koldusok lóháton járnának."


"Ha gondot szabadítasz az eljövendő dolgokra, elszalasztod a pillanat élvezetét. Aki túl sokat aggódik amiatt, mi fog történni, a félsz közben elveszíti a pillanatot, és előítéletével megmérgezi az eljövendő időt."


Képek






Nincsenek megjegyzések: