Vélemény - Pro&Kontra - Leslie L. Lawrence: Álmaim asszonya / Mogyoróallergia

Fülszöveg

A két könyv az új sorozat elsõ két kötete. A sorozat egy amerikai tinédzserlány történetével indul. Debby OHaráról kiderül, hogy vonzzák a gyilkosságok, valamint csodálatos… érzéke van a tettes(ek) leleplezéséhez. Lehet, hogy Miss OHara nem is az, akinek hiszi magát? Lehet, hogy a szülei nem is az igazi szülei? Lehet, hogy egy évszázadokkal korábban élt, titokzatos, idegen asszony kísérti éjszakánként? Vajon ki lehet ez az asszony? A nyomok Közép-Európába vezetnek…Isten hét nap alatt teremtette a világot.


Műfaj: szórakoztató irodalom, kalandregény
Kiadó: Studium Plusz, 2012.
Oldalak száma: 768 oldal

Vélemény

Kicsit néha idegesített a főszereplő lány, Debbie viselkedése és jelleme, de ez inkább csak az első kötetre volt igaz. Látszik, hogy akkor még csak 14 éves volt, majd 18 lett. Azért remélem, hogy a naívságából veszít még egy icipicit! :)

Nem ez volt az első Lawrence-könyvem, nagyon kíváncsi voltam, hogy mit hoz ki az új nézőpontból az író, és igen, pozitívan csalódtam! Furcsa volt, hogy az eddig megszokott főszereplők helyett egy tini lány szemén át látjuk a világot és a gyilkosságokat; amikor a fülszöveget olvastam, tartottam is tőle: valahogy nem tudtam hinni abban, hogy egy mai tinédzser (aki ráadásul lány) szemszögéből is jó történet kerekedhet a generációs különbségek miatt, de azt hiszem, hogy sikerült!

Nem vagyok egy nagy krimi-olvasó, de még a gyilkosokat sem találtam ki :) - bár ez lehet, hogy inkább csak engem minősít...

Egy dolgot bánok: nem derült még ki, ki az a Báthory Orsi és hogyan kapcsolódik Debbie-hez. Na, majd a következő kötetben (ami jövőre jelenik meg)!




Eddig is kedveltem Leslie L. Lawrence könyveit, szerintem könnyen olvasható, izgalmas, jó könyvek. Viszont tény, hogy ha sok könyvet olvas tőle az ember, akkor bizonyos szintig kiismerhetővé válik a stílusa: ha nem is lehet tudni, hogy pontosan mi fog történni, akkor is lehet sejteni, hogy bizonyos dolgok meg fognak történni a történet közben. Azzal, hogy ebben az új sorozatban a főhős egy fiatal lány lett, ez az általános cselekményvezetés megváltozott - szerintem az előnyére. Izgalmas és jó olvasni, ajánlom mindenkinek.

Krimi. Szép is lenne, ha nem működne a logika :)
Logikus történetvezetés: 5/5

Jól megírt történet, buktatók nélkül.
Logikus történetvezetés: 5/5 

Két aprócska könyv, külön történet egyazon főszereplővel.  Kézitáskában is könnyen elfér. Nem volt húzva, nyújtva, így volt "egyben".
Vastagság: 4/5

A két könyv két külön történet. Idővonalban előre haladunk, tulajdonképpen a főszereplő életét ismerhetjük meg 14 évestől 18 éves koráig, a főbb állomásokkal (ami tulajdonképpen maga a 14. és 18. év ), ezért egy kerek egésszé áll össze a két könyv és nem érezzük se rövidnek se hosszúnak, pont jó.
Vastagság: 5/5 


Debbie-vel igazán tudtam még megbarátkozni, tudom, mai fiatalok és blablabla, de ugye, hogy kicsit naív? :)
Élvezhetőség: 4/5


Izgalmas történet, hozza az írótól elvárt színvonalat. Csak azért nem adok neki 5 pontot, mert nekem nem volt szimpatikus a főhős egy-két alkalommal előadott hisztije, bár tény, hogy ez is csak hitelesebbé tette (még csak egy kis fruska).
Élvezhetőség: 4/5


Amerika, tini lány, gyilkosságok, misztikum. Érdekes keverék.
Történet: 5/5



Jó kis könyv, élvezet olvasni, bár nem a legjobb könyve az írónak, de mindenesetre egy jó kezdet.
Történet: 4/5


Az Élvezhetőség ponttól függetlenül olvastatta magát, kellemes könyv. Szerintem lesz még jobb is! :)
Letehetetlenség: 5/5

Ugyan nem letehetetlen a könyv, de azért meglehetősen közel áll hozzá. Olvastatja magát.
Letehetetlenség: 4/5


Szép a borító, a vonaton többször is "rajtakaptam" magam, hogy nézegetem :)
Helyesírási hiba előfordul sajnos... Ami még bánt, az az, hogy az Álmaim asszonya az első lapnál kezd elválni a borítótól (második olvasó voltam) :( Dedikált példányunk van, úgyhogy nagyon kell rá vigyázni...
Szerkesztés: 3/5


Tetszik a borítója mind a két könyvnek.
Egy-két helyesírási hibával találkoztam csupán, amúgy ez is hozza az általános L.L.L. könyvektől elvárt minőséget.
Nem tökéletes, de jó.
Szerkesztés: 4/5


Összesen: 26/30



Összesen: 26/30

Jöhet a következő!Nekem tetszett, ez egy kifejezetten jó könyv, kíváncsian várom Debby O'Hara következő kaladjait. Csak ajánlani tudom mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések: